We zijn in Suriname

2 maart 2018 - Paramaribo, Suriname

Veel te laat - om 13.35 u ipv 11.20 u - vertrokken maar de vlucht verliep prima. Heel af en toe een beetje turbulentie maar over het geheel een strakke vlucht van dik 9 uur. Van de 400 medepassagiers was het merendeel Surinaams of Chinees. We kwamen 18.35 u aan op Zanderij. De warmte viel als een deken over ons heen. Prachtige ondergaande zon. Maar toen de douane. Daar hebben we 2 uur over gedaan. En dat terwijl we in een 60+rij stonden, een beduidend kleiner aantal mensen. Maar ja, als je daar 1 loket op zet en 4 op de rest van de passagiers .... We waren uiteindelijk de laatsten. Voordeel: onze koffers waren er al. En we hebben gezellig staan praten met mensen in de rij. Veel kritische geluiden over Bouterse en de corruptie. We werden afgehaald van het vliegveld. Het bleek nog 1,5 u rijden naar het hotel. Dus toen we daar uiteindelijk waren was het hier half tien 's avonds maar voor ons half 2 's nachts. Ik was gevloerd. Gelukkig een prima bed. Met klamboe.

1. Renée Rövekamp:
    2 maart 2018
    Wat een reis! Fijn zo'n 60+ rij. Gek idee dat jullie lekker in de warmte zitten en het hier ijskoud is! Veel plezier!
  2. Sanne rövekamp:
    3 maart 2018
    geweldig allemaal. geniet met volle teugen